+90 (850) 800 20 08

Sağlıklı beslenme söz konusu olduğunda doğru ve yanlış arasındaki çizgi oldukça incedir. Kişisel tercih ve size özel vücut kimyanız sağlık için ne yenilmesi hakkında size fikir verebilir. Yediğimiz her yemek bizi doğal olarak farklı şekilde etkileyebilir. Fazla besin tüketimi hipertansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalıkları ve kolesterole yol açabilirken, yetersiz besin tüketimi kanser, erken doğum, yavaş vücut gelişimi, yorgunluk, kalp yetersizliği ve sık sık hastalanmanıza yol açabilir. Bu sebeplerden dolayı ne yediğimizi optimize ederken ne kadar yediğimizi ve ne zaman yediğimizi de göz önünde bulundurmalıyız. Diyet hazırlarken de zihinsel ve bedensel ihtiyaçlarımızı karşılayacak bir denge sağlamak zor olabilir. Bu konuda karar vermenizi kolaylaştıracak ipuçlarını sizler için hazırladık.

Yeterince meyve ve sebze

Diyetin olmazsa olmazı meyve ve sebzeler. Besinlerle dolu olan (antioksidanlar, vitaminler, mineraller ve fiberler) bu yiyecekler sizi hem tok tutacaktır hem de sağlıklı bir figür korumanıza yardım edecektir.

Tabi sağlıklı diye bu yiyecekleri de gereğinden fazla tüketmemek önemli. Sağlıklı olsa da bu yiyecekleri kararında tüketmek önem taşıyor.  Meyve ve sebzeler aşırı tüketildiğinde kilo vermenize engel olabilir.

Bu duruma bir istisna var tabi ki. Sebzeler ikiye ayrılmakta; nişastalı ve nişastasız. Nişastasız sebzeleri, yanında tereyağı ve sos olmamak şartıyla, dilediğiniz kadar yiyebilirsiniz. Bunun sebebi, nişastasız sebzelerin içindeki yüksek su ve fiber oranıdır. Brokoli, ıspanak, kereviz, pırasa gibi sebzeler karbonhidrat için ideal kaynaklar. Meyve ve sebzeler ayrıca güçlü antioksidanlar içermekte olup, ıspanak, havuç, balkabağı gibi sebzelerde betacaratone miktarı fazla olup, cildinizin rengini hem güzelleştirirken hem de sağlıklı tutar. Eğer yoğun iş temposu ya da başka sebeplerden dolayı yeterince meyve tüketemiyorsanız, “Nutriway©” imzalı, C vitamini açısından zengin ürünlerimizi deneyebilirsiniz.

Tam tahıllı besinlerin önemi

Tam tahıllı besinlerin kalp, damar, şeker hastalıklarını engeller, yüksek tansiyon oluşumunu engeller. Arpa, mısır, bulgur, kinoa, çavdar, yulaf en iyi tam tahıllı besinler arasındadır.

Makarna ve ekmek gibi besin kaynakları tüketeceğiniz zamanlarda, B vitamini, protein ve fiber değerleri yüksek olan tam tahıl alternatiflerini tercih etmelisiniz. Kan şekeriniz hızlı bir şekilde yükseldiğinde vücudunuzda salgılanan insülin, yağ bezelerinizin normalden fazla çalışmasına yol açar bu da akne riskinizi arttırabilir. Bu kan şekerinin artışını tetikleyen yiyeceklerin başında da beyaz pirinç, beyaz ekmek ve şeker var.  

Su=Hayat

İnsanların yüzde 70% e yakın oranı sudan oluşmaktadır. Minerallerin ve vitaminlerin vücutta taşınmasını da sağlayan bu mucizevi içecek diyetinize kalori eklemeden, sağlıklı yaşamanıza katkı sağlar.

Şekerli içeceklerin besin değerleri az olup, boş kalori alımına sebep olur. Meyve oranı 100% olsa bile, meyve suyu tüketiminden kaçınılmalıdır. İçinde yüksek değerlerde vitamin ve mineraller bulundursa da meyve suyunda fazla şeker ve az fiber var. Dolayısıyla, vitamin ihtiyacınızı karşılamak için meyve suyu içmek yerine meyve yemek sağlınız için çok daha yararlı olacaktır.

Öte yandan cildiniz esnek kalabilmesi için suya ihtiyacı vardır. Az bile olsa dehidrasyon cildinizin kuru ve yorgun görünmesine yol açabilir. Bu sebepten dolayı günde altı ve sekiz bardak arası su tüketmeniz hem cildinizin hem vücudunuzun diğer bölümleri için yardımcı olacaktır. Eğer ofis ortamında çalıyorsanız, su içmeyi hatırlamanız için önünüzde büyük bir su şişesi olması yardımcı olacaktır.

Evinizde ise, yemeklerinizi ya da içeceklerinizi hazırlarken eğer musluk suyu kullanıyorsanız tedbirli olmanızı öneriyoruz. Su nasıl yaşam getiriyorsa, arıtılmamış su hastalık getirebilir. Evde kullandığımız suyu analiz etme gibi bir şansımız olmadığımızdan dolayı, bu konuda çok dikkatli olmamız gerekiyor. “Amway©” in tasarladığı “eSpring” arıtma sistemi ile kullandığınız musluk suyunun kirletici bileşenlerini yok edebilirsiniz. Daha duru ve tadı güzel bir suya ulaşmak, bir yandan içtiğiniz sıvının güvencesinden emin olmak için önerimiz bu arıtma sisteminden yana.

İşlenmiş gıdalar dostunuz değildir!

Doğal halinden çıkarılmış ve işleme tabi tutulmuş gıdalar sağlığınız için genellikle zararlıdır. Bunun sebebi, işlenmiş gıdaların vitamin, mineral ve fiber değerlerinin düşmesi ve üstüne tuz ve şeker eklenmesinden geçiyor. Pizza, beyaz pirinç, beyaz ekmek, cips, kurabiye gibi hazır ve işlenmiş ürünler sağlınızı negatif bir şekilde etkileyebilir.

Öte yandan minimal işlem görmüş ürünleri tüketmek genellikle bir problem oluşturmuyor. Yumurta, süt, peynir, bazı doğal yağlar, dondurulmuş sebze ve meyveler endüstriyel işlemden geçse de besin değerlerinin neredeyse hepsini saklamaya devam eder.

Fazla işlenmiş gıda tüketmek vücudunuzdaki Kolajen ve Elastin miktarlarını negatif bir şekilde etkiler ve bu da cildin esnekliğini yitirmesine, kırışıklıklara ve sarkmalara yol açar. Kolajen vücudumuzun protein yapısının üçte birini oluşturur ve dokuları bir arada tutan bir yapıştırıcı görevi görür. Kolajen proteinini kırmızı meyveler, ilikli kemik suyu, balık, yumurta beyazı, tavuk, hindi ve sığır etinde bulabilirsiniz.

Aşçılığa davet

Dışarıda yemek ya da eve sipariş vermektense, yemeğinizi kendiniz hazırlamayı bir alışkanlık haline getirmek çok önemli. İçinden geçtiğimiz bu hassas pandemi döneminde, temizlik ve hijyen yüksek önem taşımakta. Evde yemek yaparken, hem yediğiniz yemeğin hijyenik olduğuna emin olacaksınız, hem de bütçenize katkı sağlayacaktır.

Yemeğinizi kendiniz hazırladığınızda içinde hangi malzemelerin bulunduğunu tek tek bildiğinizden, dışarıda yemek yerken karşılaştığınız saklı ve sağlıksız malzeme sürprizleriyle karşılaşmayacaksınız.

Beslenmeniz ve Sağlığınız Size Özeldir!

Genellikle internette bulunan beslenme bilgileri doğru olsa da sonuçlar bireyden bireye değişebiliyor. Bundan dolayı size sunduğumuz ya da başka sitelerden bulduğunuz ipuçlarını izlerken kafanızdaki soru işareti oluşuyorsa önce doktorunuza danışmanız çok önemli. Ayriyeten, cildinizin durumu için ne yemekten kaçınmalı ya da hangi yiyecekler tercih edilmeli, gibi sorularınızı uzmanlarımıza da iletebilirsiniz. Melissima ailesi olarak, her bireyin cilt yapısına özel, “Cilt Durumu©”, protokollerini izliyoruz ve söz konusu cilt ve beslenme ilişkisi olunca, diyetinizi de kendinize özel bir protokol gibi, uzmanlara ve doktorunuza danışarak hazırlamanızı öneriyoruz.

Kerem KUNDURACI

Yorumlarınız onay sürecinden sonra yayımlanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

2 Comments to “ Süper İkili, Sağlıklı Beslenme ve Cildiniz”

  1. Aslı Akkaş says :Cevapla

    Site gayet başarılı

    1. kerem says :Cevapla

      Güzel yorumlarınız için teşekkür ederiz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

TOP